UNESCO ønsker å regulere nye teknologier innen utdanning

Er teknologien bærekraftig?

Der kritisk tenking og det digital kultur har blitt stadig viktigere ferdigheter for studenter, spesielt med ankomsten avGenerativ AI. Dette viser dataene vedlagt UNESCO-rapporten Denne tilpasningsprosessen har startet : 54 % av de observerte landene har definert hvilke digitale ferdigheter de ønsker å utvikle i fremtiden. Men bare 11 av de 51 undersøkte myndighetene har innført læreplaner for kunstig intelligens.

Utover disse nye ferdighetene Grunnleggende ferdigheter bør ikke neglisjeres : Det er essensielt for bruk av digitale verktøy. Rapporten bemerker for eksempel at elever med de beste leseferdighetene har mye mindre sannsynlighet for å bli ofre for e-poster fraPhish.

Utover, Lærere må få passende opplæring. Bare halvparten av landene har i dag standarder for å utvikle sine IKT-ferdigheter. Få lærerutdanningsprogrammer tar for seg dette emnet Internett sikkerhetsamtidig som 5 % av løsepengevareangrepene retter seg mot utdanningsinstitusjoner.

Bærekraft krever også Garanti for brukerrettigheter av teknologi. I dag, Bare 16 % av landene beskytter databeskyttelsen på lovlig vis i utdanningssektoren. Analyse av 163 pedagogiske teknologienheter fant at 89 % av dem kunne få tilgang til barns data. Til slutt viser rapporten at 39 av de 42 regjeringene støttet tilbudet av nettbasert utdanning under pandemien Bruk som «truer eller krenker» barns rettigheter..

lyon

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *