Amerikanske brukere av TikTok har kunnet kjøpe konsertbilletter uten å forlate appen siden august i fjor. TikTok har nå rullet ut integrasjonen med Ticketmaster til 20 andre land, inkludert Nederland og Belgia.
Samarbeidet mellom Ticketmaster og TikTok bør skape et enda dypere bånd med artister. Brukere i Nederland, Belgia, Tyskland, Frankrike, Italia, Spania, Irland, Tsjekkia, Mexico, Finland, Italia, Australia, Canada, Østerrike, Danmark, Norge, Sverige, Polen, Sveits og Storbritannia kan nå kjøpe konsertbilletter direkte i appen for å kjøpe.
I en beta-test ble vellykkede kampanjer sagt å ha blitt lansert med Niall Horan, Burna Boy og Shania Twain. I følge TikTok ble mer enn 2,5 milliarder videoer med konsertfunksjonene sett.
TikTok har jobbet med andre partnere i årevis for å øke attraktiviteten til appen for sosiale medier. Det er allerede samarbeid med Snapchat, Spotify og YouTube. Den kommende dobbeltutgaven av Entertainment Business og EB Live inneholder et omfattende intervju med Thomas Cerha, Head of Music Operations, Frankrike og Benelux hos TikTok.