Aero Norway, den uavhengige MRO-leverandøren og partneren for kunder som driver CFM56-3-, CFM56-5B- og 7B-motorene, fokuserer sin energi på en dedikert strategi som gir kundene konkrete fordeler gjennom stabilitet og investering.
Planen er basert på en streng vurdering av prosesser og prosedyrer som dekker alle områder av selskapet, fra utvikling av teamet til utvidelse av dets bransjeanerkjente evner. Administrerende direktør Glenford Marston har tatt betydelige grep i 2020/21 for å sikre at motorvedlikeholdsspesialisten er godt posisjonert til å tilpasse seg rådende markedskrefter og innfri løftet om raske behandlingstider.
«For å fortsette å tilby en service i verdensklasse til våre kunder – MROer, uavhengige motoreiere og leasingselskaper – har vi iverksatt tre tiltak for å styrke virksomheten vår: økonomisk støtte for å skaffe arbeidskapital, skaffe reparasjonspartnere for å komplettere vårt fleksible arbeidsområde og utvikle svært dyktige ingeniører for å sikre kontinuitet i våre evner,” forklarer Marston. «Investeringer i våre mennesker og prosesser er til syvende og sist investeringer i fremtiden vår.»
«I det nåværende miljøet vil mange kunder ikke betale for en full ytelsesrestaurering,» forklarer Marston. «Aero Norway har tilpasset seg for å tilby et bredere spekter av alternativer, og vi er fullt i stand til å utføre «kirurgiske tiltak» og forbedre EGT-marginen uten å måtte utføre en full ytelsesrestaurering. Hvis en operatør ønsker å fly ut den gjenværende LLP-levetiden, men trenger å forbedre EGT-marginene, så vet de at de kan henvende seg til oss med tillit.»
Aero Norway har et aktivt handelsprogram som inkluderer kjøp og salg av skrapmaterialer og demontering av motorer i enkeltdeler. «Materialvolumet for CFM56-3-motoren har gått ned de siste fem årene,» forklarer Marston. – Likevel fullførte Aero Norway arbeidet med over førti CFM56-3-motorer i 2021. Før pandemien var det forventet at antallet CFM56-3-motorer som passerte gjennom anlegget vårt ville reduseres på grunn av fokuset på CFM56-5B/-7B-serien. En betydelig økning i utnyttelsen hos mange 737 CL frakteskipsoperatører gjorde imidlertid at flere vedlikeholdsoppgaver på den gamle motortypen måtte utføres raskt.
Marston sier videre at Aero Norways fokus på CFM56-5B/-7B-motorer kun delvis skyldes det høye antallet kommende A321- og 737-800-P2F-konverteringer. 737MAX-forsinkelsen har også resultert i at mange -5B/7B-motorer er i drift lenger enn planlagt, og disse vil snart kreve en rekke verkstedbesøk.
CFM56-5B er den foretrukne motoren for den globale A320-familien på grunn av sin høye pålitelighet og holdbarhet, og CFM56-7B brukes utelukkende på B737 NG – noe som gjør den til den mest populære motorkombinasjonen i kommersiell luftfart. For å støtte sine aktiviteter har selskapet gjort betydelige investeringer i å modernisere utstyret sitt, og legge til høyhastighets slipe- og plasmasprøytemaskiner.
I tillegg til å investere i drift, har Aero Norway som mål å utvide sin -5/-7 kundeportefølje samtidig som den opprettholder sin -3 kundebase og utvider sitt konkurransefortrinn. Selskapets planer for 2022 inkluderer også dets fortsatte engasjement for Lean Excellence, samt implementering av en vei til digitalisering og utvidelse av interne reparasjonsevner. Marston bekrefter at selskapet vil begynne å rulle ut den første fasen av sine planlagte LEAP 1A/1B-kapasiteter i fjerde kvartal 2023.
Aero Norway vil stille ut på MRO Americas i Dallas fra 26. til 28. april på stand 3735.