- Den norske spissen samler allerede inn penger fra ulike sponsoraktiviteter
- Haaland hadde tidligere avslått en søknad om å registrere fullt navn som varemerke
- IAN LADYMAN: Mikel Arteta blir kritisert for sin oppførsel på sidelinjen, men Arsenal er et lag som oser av utmerket coaching – Det begynner
Erling Haaland har sendt inn en opphavsrettssøknad i hjemlandet Norge i et forsøk på å utvide sitt spirende imperium.
I tillegg til den iøynefallende lønnen hans på opptil £865 000 i uken gitt til ham av Premier League-betalerne Manchester City, har den produktive angriperen en rekke lukrative partnerskap som øker bankbalansen hans ytterligere.
23-åringen signerte en lukrativ avtale med Nike i mars verdt 19,3 millioner pund i året over opptil 10 år for å bli hans støvlesponsor i et forsøk på å etterligne hans ikon Ronaldo.
Haaland dukket også opp i annonser for urmakerne Breitling, Samsung Norge, streameren Viaplay og sportsteknologiselskapet Hyperice.
Nordmannen ble også annonsert som merkevareambassadør for det italienske motehuset Dolce and Gabbana over sommeren og deltok på deres Alta Moda-moteshow i Puglia under pausen fra Premier League.
Imidlertid kan Haaland planlegge et uavhengig inntog i mote med sitt siste trekk.
I følge SolenSpilleren har forsøkt å varemerke «EBH» – hans initialer inkludert brudens mellomnavn – i hjemlandet for bruk på gjenstander som klær, solbriller, smartklokker og joggebukser.
Merket inkluderer også personlige såper, deodoranter, parfymer, dataspill, mobiltelefoner, paraplyer, drikkeflasker og yogaballer.
Valget av initialene hans kan føre til ideen om at pysjamasfanatikeren Haaland kunne gi ut en rekke nattøy med monogram etter å ha modellert stilen under Man Citys Treble-seiersfeiring.
Haaland hadde på seg en lyseblå silkepysjamas med initialene etter å ha heist Premier League-trofeet i mai, matchet med kjæresten Isabel Johansen, og tok senere på seg et Dolce og Gabbana-sett under den voldsomme feiringen etter seieren som matchet lagkameraten Jack Grealishs diskant i juni.
Spissen hadde ofte natttøy fra merket han representerer, samt matchende sett fra Louis Vuitton og Burberry.
Haaland ble tidligere hindret i juni i sitt forsøk på å registrere et varemerke av navnet hans for kommersiell bruk.
Premier League-stjernen prøvde å opphavsrett til hele navnet hans, men oppdaget at han var blitt henvist til innlegget av en annen Erling Haaland, en 29-åring fra Oslo.
Imidlertid klarte Haaland å varemerke både sin berømte målfeiring i lotusposisjonen og signaturen sin.