SMPL
New Delhi [India]9. juli: Mind Mingles Indo-Norway International Education Summit and Awards 2024, holdt på Stortinget i Oslo 5. juni 2024, markerte en betydelig milepæl innen global utdanning. Arrangementet fokuserte på temaet «Humanizing Education in the Age of AI» og samlet skoleledere fra India og Norge for å utforske innovative tilnærminger til utdanning og fremme nye samarbeid mellom lærere fra begge land.
Les også | Shah Rukh Khan ble sett sammen med datteren Suhana Khan på en kafé i New York; bildet av duoen går viralt.
Toppmøtet ble prydet av anerkjente gjester, inkludert æresgjesten Himanshu Gulati, et fremtredende norsk parlamentsmedlem, og æresgjestene Ole Jacob Johansen, statsråd for Akershus, og Dr. Acquino Vimal, den ærede indiske ambassadøren til kongeriket Norge. Deres innsikt og erfaringer ga verdifulle perspektiver på fremtidens utdanning i en verden i rask endring.
Æresgjest Himanshu Gulati understreket viktigheten av interkulturell læring og samarbeid. Han bemerket: «Både Norge og India har mye å lære av hverandre på grunn av de respektive styrkene til utdanningssystemene deres. Utveksling av ideer og metoder mellom våre land kan føre til en mer berikende utdanningserfaring og fremme innovasjon og vekst for studenter over hele verden.» Gulati, som er den eneste parlamentsmedlem av indisk avstamning i Norge og medlem av utdanningskomiteen, understreket viktigheten å dele beste praksis og fokusere på helhetlig utdanning for fremtidige generasjoner.
Les også | Copa America 2024: Debutantene Canadas drømmeløp kolliderer med Argentinas mål om en rekordtittel (forhåndsvisning).
Et sentralt høydepunkt under arrangementet var hedringen av 25 skoler med «Award for Transformative Education Excellence» under Mind Mingles Indo-Norway International Education Summit and Awards 2024. Disse prisene anerkjente skoler for deres uvurderlige bidrag til utdanningssektoren, og demonstrerte eksemplarisk praksis og innovative tilnærminger som har påvirket elevenes læring og utvikling betydelig. Tildelte skoler inkluderer:
* St. Josephs skole, Sitamarhi
* Nanduba English Academy, Surat
* Bihani Children Academy, Sri Ganganagar
* Banasthali Public School, New Delhi
* Arwachin World School, Ghaziabad
* Shri Ram-skolen, Gurugram
* Little Flowers Public Sr. Sec. Skole, New Delhi
* British Fort Foundation, Jabalpur
* Oriental Public School, Ambikapur
* The Millennium School, Noida Sector 41
* Amity International School, Ghaziabad
* Delhi offentlige skole, Rudrapur
* Arwachin Bharti Bhawan Sr. Sec. Skole, New Delhi
* Sunbeam School Group, Tamil Nadu
* Nosegay Public School, Sri Ganganagar
* Sneh International School, New Delhi
* Lotus Valley International School, Noida
* International Delhi Public School, Tadepallegugem
* Meerut City Public School, Meerut
* Doon skole, Srinagar
* Delhi Public School, Bokaro Steel City
* Mahatma Gandhi International School, Ahmedabad
* Sandvika videregående skole, Sandvika, Norge
Utvalgte lærere presenterte ideene sine om temaet «Humanisering av utdanning i AI-tiden», tilbød innovative løsninger og diskuterte integrering av AI i utdanning, med fokus på menneskelige verdier og helhetlig utvikling. Foredragsholderne og deres emner var:
Ann Michaelsen fra Norge snakket om temaet «Humaniserende utdanning med AI-teknologier» og ga innsikt i å integrere digitale verktøy i undervisningen.
Dr. Anju Chazot og Dr. Pascal Chazot fra India diskuterte «Å nå hvert barn: Innsikt i den innovative undervisningspraksisen til Mahatma Gandhi International School og dens bidrag til den nasjonale utdanningspolitikken (NEP) 2020.»
Anuradha Sinha fra India tok opp temaet «Navigering av AI i utdanning», med fokus på pensuminnovasjon og lærerutdanning.
Rahul Kesarvani fra India utforsket utfordringene og mulighetene til AI i utdanning om emnet «AI and Education: A Struggle or Time to Look Back?»
Astrid Raen fra Norge holdt et foredrag om temaet «Suggestopedias metode: gledelig læring med alle sanser» og la vekt på oppslukende og sensoriske læringsmetoder.
Denne utvekslingen av ideer er bare begynnelsen på mulighetene for nye samarbeid mellom lærere fra India og Norge.
Mind Mingle, arrangøren av dette banebrytende toppmøtet, har vært dedikert til faglig utvikling av lærere og skoler siden det ble grunnlagt i 2014. Grunnlagt av visjonærene Shakeel Ahmad og Naveen Sharma, har Mind Mingle som mål å transformere utdanning i India ved å gjøre den mer meningsfull og målrettet. Gjennom årene har organisasjonen nådd over 4000 skoler i India og over hele verden, og forbedret utdanningslandskapet gjennom innovative utviklingsprogrammer og initiativer.
Da Shakeel Ahmad reflekterte over arrangementet, sa: «Dette toppmøtet er et vitnesbyrd om kraften i samarbeid og deling av beste praksis innen utdanning. Ved å bringe sammen lærere fra ulike deler av verden kan vi skape et mer berikende læringsmiljø som kommer studenter til gode overalt. Disse prisene er ikke bare anerkjennelse, men også ansvar. De symboliserer det harde arbeidet og engasjementet til skolene og deres ledere, og de har nå et enda større ansvar for å fortsette sitt eksemplariske arbeid. Det er en bekreftelse av deres harde arbeid som gjør dem enda mer ansvarlige.»
The Indo-Norwegian International Education Summit fremhevet viktigheten av globalt samarbeid og innovasjon for å forme fremtidens utdanning. Arrangementet anerkjente ikke bare skolenes prestasjoner, men ga også en plattform for lærere til å utveksle ideer og beste praksis, og fremmet en felles forpliktelse til å forbedre utdanning over hele verden.
For mer informasjon om Mind Mingle, besøk: www.mindmingle.org
(ANSVARSFRASKRIVELSE: Pressemeldingen ovenfor er gitt av SMPL. ANI påtar seg intet ansvar for innholdet.)
(Dette er en uredigert og automatisk generert historie fra den syndikerte nyhetsstrømmen. LatestLY-teamet har kanskje ikke modifisert eller redigert innholdet.)
Del nå