Eiffage har det bra, takk. Det meldte majoren onsdag 8. november en økning i salget i 3. kvartal på 5,5 % sammenlignet med 3. kvartal 2022 til 5,46 milliarder euro.
Der Fabrikksektoren oppnådde en omsetning på 4,4 milliarder (+4,9 %, til tross for en nedgang i eiendom og en nedgang i nye boliger i Frankrike)og innrømmelser over én milliard euro (+8,3%).
Som med sine søstre Vinci og Bouygues, er det den internasjonale sektoren som har støttet Eiffages aktiviteter: bygging av HS2 i Storbritannia, E18-motorveien i Norge, A3-motorveien i Tyskland og gjennom offshore vindkraft.
Og denne gode helsen bør opprettholdes Eiffages ordrereserve økte med 4 % til 19,6 milliarder euro i løpet av et år.
Eiffage hadde også fordel av sine eksterne vekstaktiviteter, spesielt med Økning av hovedstaden til Getlink, konsesjonsselskapet for Kanaltunnelen, til 20,55 %, et år etter at det ble dens første aksjonær. Det har han også kjøpte Salvia Group i Tyskland for Eiffage Énergie Systèmes.
Gruppen bekrefter dermed sine utsikter for økning i salg og inntjening i 2023: under arbeid, men spesielt i konsesjonene «takket være den progressive normaliseringen av flyplasstrafikken, bidraget fra motorveien A79 (idriftsettelse ved utgangen av 2022, red.anm.) og økningen i motorveitrafikken».
Denne utviklingen tar også hensyn til starten på en boligkonsesjonskontrakt for det franske forsvarsdepartementet (“Nové”) i år og integreringen av Sun’R-selskapet i fornybar energi.
Valgt til deg