Serene er Saint-Gobain-gruppen. Dette viser særlig oppkjøpsstrategien, som strekker seg frem til 2024. Neste opp: R.SOL og Technichal Finishes, to kjente harpiksgulvmerker.
10. januar kunngjorde Saint-Gobain at det nærmer seg 2024 med selvtillit og optimisme. Byggevaregiganten ser ut til å være spesielt fokusert på sin oppkjøpsstrategi.
Etter 36 operasjoner utført i 2023, vil gruppen offisielt starte sitt arbeid torsdag 18. januar to oppkjøp innen gulvbelegg for yrkessektoren. En måte å styrke tilstedeværelsen i dette segmentet av byggekjemikalier.
To merker med harpiksgulvløsninger
Saint-Gobain vil snart legge R.SOL til sin portefølje, fransk produsent av harpiksbaserte gulvløsninger. Med rundt tretti ansatte har merket en stor kundebase og utvider samtidig utvalget av harpiksbaserte belegg. Slutten av transaksjonen som er planlagt i slutten av første halvdel av 2024, må fortsatt oppfylles.» Tilpasning til ulike bruksforhold og samråd med personalrepresentanter «.
Andre anskaffelse: tekniske overflater, også en sørafrikansk harpiksgulvprodusent som sysselsetter 90 personer. Gjennom oppkjøpet har Saint-Gobain som mål å styrke sin lønnsomme vekst i Sør-Afrika og resten av det afrikanske kontinentet.
Til sammen vil de to selskapene generere en omsetning på rundt 20 millioner euro i 2023. » Disse to oppkjøpene styrker Saint-Gobains ledende posisjon innen gulvløsninger. De vil generere betydelige synergier ved å perfekt utfylle det eksisterende tilbudet under merkevaren Weber. », Spesifiserer gruppen.
De er også inkludert i «Grow & Impact»-planen, som tar sikte på å gjøre Saint-Gobain til en målestokk for bærekraftig konstruksjon.
Virginie Kroun
Bilde av en: Adobe Stock